DEPARTAMENTO DE FÍSICA
Corporate Creation and Management - EB+EF
Ano letivo: 2015-2016
Specification sheet
Specific details
course code | cycle os studies | academic semester | credits ECTS | teaching language |
2000580 | 1 | 1 | 6 | pt
|
Learning goals
Motivar e orientar os alunos para a aquisição de competências e saberes de Gestão através do seu envolvimento, em equipa, em actividades que estimulam o empreendedorismo e os sentidos de organização e gestão.
Syllabus
Prerequisites
Generic skills to reach
. Competence in analysis and synthesis;
. Competence in organization and planning;
. Competence in oral and written communication;
. Competence to solve problems;
. Capacity of decision;
. Competence for working in group;
. Competence in interpersonal relations;
. Competence to communicate with people who are not experts in the field;
. Ethical commitment;
. Competence in autonomous learning;
. Adaptability to new situations;
. Creativity;
. Leadership;
. Initiative and entrepreneurial spirit;
. Quality concerns;
. Competence in applying theoretical knowledge in practice;
. Planning and managing;
. Self-criticism and self-evaluation;
. Negotiation skills;
. Using the internet as a communication medium and information source;
. Competence in working in interdisciplinary teams;
. Critical thinking;
. Sustainable development concerns;
. Professional ambition;
(by decreasing order of importance)
Teaching hours per semester
Assessment
Project | 50 % |
Exam | 45 % |
Other | 5 % |
Bibliography of reference
Horácio Costa e Pedro Correia Ribeiro, Criação & Gestão de Micro-Empresas e Pequenos Negócios, Manual Prático Lidel, ISBN 972-757-290-1, 2004 (3ª edição, actualizada e aumentada).
Ao longo do semestre serão fornecidos elementos adicionais que enriquecem significativamente a citada bibliografia de referência.
Teaching method
A aprendizagem teórica é contextualizada sobre actividades organizadas pelos alunos.
A coordenação destas actividades conta com a intervenção activa de ex-alunos da disciplina, que contribuem para enculturar os alunos da disciplina para uma realidade delicada, hoje vivida no sector empresarial, onde os recém-licenciados são integrados em equipas lideradas por jovens da mesma idade, cujas orientações devem aprender a saber acatar.
Resources used